cestopisy z putování po Čechách a po Evropě

16.6. pondělí

Miluji cestování autobusem.. =) Večer máme sraz s Luckou a s Honzou na mém oblíbeném hřbitově a relaxujeme a oni mi vypráví, co všechno za ten den navštívili.. Potom je vysílám na červené náměstí Superkilen a sama sedám na bus směr domov, ale prý je tohle jedinečné náměstí moc nenadchlo.. =)

17.6. úterý

Poslední den Lucky a Honzy v Kodani, stihneme se jen na chviličku potkat v Rosenborg parku, dát poslední pivo a ještě trošku popovídat.. Kodaň se jim líbila, ostatně jako každému.. =))

19.6. čtvrtek

Můj návštěvní týden, tentokráte za mnou míří tatík.. Chystám se ho vyzvednou v 6:30 u autobusu, naštěstí už je můj milovaný Mustang opět schopen jízdy, díky Marcu.. =) Jenže Euroliness mají zpoždění, a to dokonce hodinové zpoždění!! Neuvěřitelný.. No máme to pak jen tak tak domů, vybalit, posnídat a já musím letět zpět do práce.. Tatíkovi dám mapu a vyšlu ho směr centrum.. =) Večer se scházíme u půjčovny kol, kde já nejprve vrátím duši, kterou jsem tam koupila, páč absolutně neseděla na mé kolo.. =)))) a pak půjčím tatíkovi nějaké pořádné městské kolo.. =) Chvilku je z toho trochu nervózní, ale nakonec to zvládne, jen kdyby zrovna nezačalo pršet.. =) No, tradiční dánské počasí, než dojedeme domů, jsme totál durch, ale už zase svítí Punťa.. =))

20.6. pátek

S tatíkem vyrazíme ráno společně směr má práce, s tím, že on bude pokračovat dál do centra.. Najednou se ozve hrozná rána a mé zadní kolo je totálně prázdný, tak to si ze mě děláte srandu, ne? Naštěstí už je to v docházkové vzdálenosti do práce, ale značně mi to rozhořčí.. Po práci mi tedy nezbývá, než nevštívit servis a nechat si duši za 50 DKK vyměnit... zajímavé, páč minule mě nová duše bez výměny stála 59 DKK, maso.. Nicméně chlapík mi tvrdí, že mé pláště jsou v dezolátním stavu a že za chvilku píchnu znovu.. Ale já za tři týdny jedu domů a do plášťů se mi zrovna moc investovat nechce.. No snad to zvládnou.. Vyzvedávám tatíka v Nyhavnu, dáme hot dog a  míříme na pivo do malého pivovaru nedaleko mé práce v ulici Ryesgade.. Je tu dosti plno a velké tu stojí 70 DKK, ale konečně první dobré dánské pivo.. Takže nakonec nezůstane jen u jednoho.. =))

21.6. sobota

V plánu je velký výlet na sever Kodaně do Charlotenlundu a dál do deerparku.. Jj, tak k pevnosti dojedeme v pohodě, projdeme ji, dáme zmrzku a projdeme parkem až k botanické zahradě.. Věděla jsem, že se to tu tatíkovi bude líbit.. =) Cestou si všimneme, že je tu výstava Leonarda da Vinci a jeho vynálezů, vůbec neváháme a jdeme to okouknout.. Parádní výstava, od všeho tu mají modely a videa, jak přesně by to mělo fungovat.. a nakonec si některé z vynálezů může člověk i sám ozkoušet.. docela se vyřádíme.. =))

Návrat k mému kolu už tak nadšený není.. zadní kolo krásně prázdné... mám pocit, že budu vraždit.. nadávám jako dlaždič a tatík z toho má Vánoce.. =) Nicméně najít otevřený cykloservis v sobotu odpoledne je opravdu náročné.. nakonec se zadaří, ale opět mám nutkání dát tomu Dánovi pěstí..=) Kouká na to a tvrdí, že to prostě nestihne vyměnit, že už zavírají, ale během té doby, co s námi diskutuje už by to měl dvakrát.. Tak po něm chci takový ten úžasný sprej, co tu díru zalepí.. Ten mi dá, ale nic moc o něm neví.. No bezva, tak se ho ptám, zda by mi neprodal novou duši a k tomu potřebné klíče a že si to vyměním sama.. Chvilku kouká a nakonec mi poví, že to nejde, že on tu žádné nářadí nemá.. Totálně mě vytáčí, takže koupím sprej a náhradní duši a raději se pakuji, abych ho skutečně ještě nepraštila.. =)) Sprej je ale boží věc, ucpe díry a ještě nafoukne kolo.. Chvilku počkáme a můžeme vyrazit dál na cestu.. Samozřejmě že ne zpět domů, ale dál na sever.. =)) Nejprve si projdeme nejstarší zábavní park v Dánsku, ale je tu silně přelidníno, a pak už projíždíme Deerparkem křížem krážem.. Jeleni konečně mají nějaké to paroží, na rozdíl od mé minulé návštěvy.. =)

Zadní kolo drží dobře, ale než dojedem domů, tak přední na tom není nejlépe.. Asi se té výměně plášťů skutečně nevyhnu..

22.6. neděle

Tatíkův poslední den v Kodani.. V plánu je prohlídka centra města.. Tatík už většinu viděl, takže projdeme nábřeží, dáme zmrzlinu a celý výlet zakončíme právě v té hospodě, kterou jsem si vyhlídla při návštěvě Lucky s Honzou. Je to malá zapadlá hospůdka nedaleko půjčovny kol, ale mají tu na výběr snad víc jak 20 druhů piva a jsme tu jen my a domorodci.. =) Vyzkoušíme několik druhů, alespoň tatíkovi ta cesta autobusem rychleji uteče.. =))